BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Klik Klik!

Followers

Thursday, June 9, 2011

Pentas Hidup~

Hai!Nak update dari pukul 8.00 tadi lagi tapi internet sangat selow.Al maklum la kat kg kan.Limited Acsess gitu~auwww.Dengar kat org kg,mesti kata aku lupa daratan.Sesuai dengan tajuk entri pentas hidup.

Pentas hidup?Hidup kita macam kita sedang melakonkan satu watak di atas pentas kan?Setuju atau tak?Tak kisah lar apa pendapat anda.Aku setuju jek.Hehe..:)

Aku hidup dekat kampung.Orang kampung memang sangat minat bab gosip2 panas.Aku layankan jer.Tak keluar rumah seminggu pun tak apa.Ramai tukang update cerita2 panas yg berlaku dalam kg.Terkeluar lar topik panas tentang manusia yg lupa diri.Lupa diri macam mana tue?

Lupa diri macam nie.Dulu dia nothing,sekarang pun dia nothing tetapi dia ada sumthing untuk di show off.Di permudahkan,dulu dia kurang senang,sekarang dia senang sikit tapi tak lar sampai jadik VIP dan dia ada pelbagai jenis barang untuk di tayang2 kepada penduduk kampung.

Tak salah kalau dia nk show off.Agaknya dia lupa yg dia hidup di kg.Kalau hidup di bandar,siapa pun tak kisah kalau ko nak wat pameran suma barang2 ko yg mahal2 tue.Tapi mentaliti org kg,bila ko show barang2 ko,cakap pon mendabik dada.gebang sana sini ko ada itu ini.Kesimpulannya,rakyat jelata kat kg akan labelkan ko budak perasaan bagus dan lupa diri..^^

Tak cukup dengan tue.Timbul pulak kisah budak sombong.Kisah budak sombong nie dari dulu sampai sekarang tak habis2.Aku malas nk komen apa2.Dia tegur aku cakap.Dia tanya aku jawab.Dia tak pandang.Aku pon tak tengok.Dia jeling.Aku buat derk jek.Sebab org sombong tak perlu dilayan.HOHO.

Budak sombong nie makin sombong dari hari ke hari.Yang aku dengar2 sampai sanak saudara pun naik menyampah.Tapi aku sikit pon tak terkejut dengan sikap dia sebabnya mak dia pun perangai macam dia.Kemana tumpahnya kuah kalu tidak ke nasi..:)

Buat si sombong dan si lupa diri.Hidup di dunia hanya sementara.Apa yg kita ada hanyalah pinjaman Sang Pencipta kepada kita.Pesanan sinis aku kepada kalian ialah syukuri apa yg korang ada sekarang,kalau tidak ada nyawa yg terkorban mungkin kalian tak akan rasai apa yg kalian ada.Kata sedara yg terdekat ialah aku dengan kalian memang tak sesuai berganding.Kalian keturunan org laut tapi aku keturunan org darat.

Pentas hidup kan.kalau semua orang dalam dunia nie berperwatakan baik maka tiada hitam putih dalam kehidupan.Tiada pahit manis.Tiada masam masin.Yang ada live happily ever after.Aku tak kata aku baik tapi aku cuba lakukan yang terbaik sebab aku tak pernah lupa siapa diri aku.Budak kampung yang bermula dengan nothing dan sedang mencari sumthing untuk bekalan masa hadapan.InsyaAllah..:)

Penat membebel.Penat jugak orang lain baca.Apa2 pun thanxx kepada yg sudi membaca luahan hati aku malam2 buta nie.Nitez.Muah2..:)

* next week balik IPTHO.

0 comments: