BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Klik Klik!

Followers

Monday, January 7, 2013

423:Family Dinner :)

Hai!
Entri kali nie,
aku nak review pasal tempat makan,
Aku kan suka makan+kaki makan,
 Masa cuti bulan 11-12 hari tue,
orang sekeliling aku tengah kecoh,
kecoh pasal Kampung Pelet.

Nak di jadikan cerita,
kawan aku dari Perak,
sanggup turun Kulim,
sebab nak p makan kat Kg Pelet nie.

Aku pun apa lagi,
tanya-tanya la apa yg menarik,
servis macam mana,
harga makanan dan lain-lain.

Aku pun apa lagi,
pulun la promote dekat mak aku,
dengan harapan dapat p makan kat situ kan,
Dan,
nasib aku sangat baik,
Mak i kasi green light,
and
here we go! :)

Kampung pelet nie,
terletak di Bukit Mertajam,Penang,
kalau uols yg datang area Penang,
jemputlah singgah!

okey,
dah sampai,
nie kat pintu masuk dia.

Jalan nak masuk restoran nie mmg menakutkan skit,
xboleh selisih kereta yea,
sepanjang jalan masuk gelap,
tetiba penghujung jumpa restoran nie!
macam perkampungan bunian uols!
dengan cahaya lampu,
gazebonya,
mmg class la!

lepas order makanan,
kitorang jalan-jalan sekitar restoran nie,
kat sini pengunjung boleh pilih,
nak makan dalam aircond,
kat tepi tasik,
atas bukit,
atas tasik dan sebagainya,
kawasan restoran nie sangat luas,
nie kolam ikan dia,
boleh bg makan ikan lagi.

Aha,
sebelum terlupa,
kat sini ada kandang kambing,unta,arnab,ayam dan lain-lain lagi,
jadi makanan kat sini mmg segar dari ladang!
dah puas jalan-jalan dan snap gambar,
masa untuk makan :)


adik lelaki order chicken chop,
mak+abah makan nasi beriani paha kambing,
makanan yg special kat sini kambing yea selalunya,

aku plak order western food,
iaitu Spring chicken,
ayam kampung seekor dalam pinggan,
mmg xhabis la,
dan aku org terakhir siap makan.

nie plak,
nasi goreng arnab grill,
adik perempuan aku konon nk order yg paling murah,
padahal arnab grill nie paling mahal yea :)

untuk side order,
kitorang order satay kambing+ayam,
kambing dia sumpah sedappp,
dan jugak cendawan goreng.

gambar nie aku cilok kat page restoran nie,
air kelapa+susu kambing dia mmg terbaekk!


nak tempek jugak gambar nie,
adik-beradik,
lighting kat sini cantik okey :)


kitorang dengan mak,
selepas selesai menjamu selera!


resit nie aku nak simpan,
kenangan :)

kalau korang nak tau apa menu best,
nak usha-usha suasana kat restoran nie,
jemputlah ke laman INI,
apa pun,
aku kasi A+ la,
sbb suasana best,
makanan pun terbaek,
servis pun chantek!


notahati:CNY cepatla muncul,nak balik!





0 comments: