BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Klik Klik!

Followers

Saturday, January 12, 2013

431:Thinking Deeper and Deeper!

gambar dari inchik Google,
waktu entri ini di karang,
tuan punya belog tengah pedih perut,
menanti burger yg xtiba-tiba.

Sebenarnya,
aku tengah berfikir,
tengah merenung jauh ke hadapan,
apa yg bakal terjadi lepas aku habis study,
memang tak boleh nak di ramalkan,
kuasa Allah,
sapa boleh lawan?
takdir Allah pun kita tak mampu ubahkan?

Tapi,
normal la,
sapa yg xsuka fikir jauh ke hadapan kan,
namun sebaik-baik mana kita merancang,
DIA juga tengah merancang untuk kita,
tetapi perancangan DIA lebih besar,
perancangan DIA juga lebih baik :)

Cuma,
satu benda ja aku harap sekarang,
aku berharap,
penantian dan kesabaran aku,
berbaloi di masa hadapan.

The past can hurt. But the way I see it, you can either run from it or learn from it.

Banyak yg aku belajar,
belajar dari luka-luka lalu,
silap-silap yg lalu.
Dan,
kita ada dua pilihan,
nak lari dari semua pedih/luka
atau
nak belajar dari luka yg lalu.
Aku memilih hendak belajar,
jika kita tak belajar dari silap kita,
sampai mati pun kita tetap akan lakukan kesalahan,
jika kita belajar dari silap kita,
InsyaAllah kita lebih bahagia :)

Sometimes, all you can do is just breathe. 
Close your eyes and not think, not worry, and not hurt. 
Even if it's only for a little while.

Bangun pagi,
buka tingkap,
selak langsir,
hirup udara nyaman,
walaupun sekejap,
dapat memberi ketenangan,
lebih dari memadai bagi aku.

Sometimes you have to stop thinking so much, 
and just go where your heart takes you.

Ini yg aku patut buat sekarang!
stop thingking deeper and deeper,
ikut kata hati Syira!
persetankan apa orang kata,
lupakan apa orang fikir,
just do it :D

notahati:naklarikedalamdakapanawaksekarang!


0 comments: