BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Klik Klik!

Followers

Wednesday, October 10, 2012

Day 21 – A photo of your favorite places to eat.

gua suka makan kat sini,

tambah-tambah time happy hour nie,
bukan aku melantak banyak-banyak pun,
makan yg aku suka ja,
setiap kali p benda yg sama ja aku order.

ini mixed bento kesukaan aku,
huwaa sedapnya,
kalo dpt sekarang kenyang aku.

hah,
kalau dpt pizza sekarang,
bestnya.

bagi aku,
aku boleh habiskan semua :)

Adam Char Koey Teow,
Lokasi di Permatang Pauh,
aku setiap kali balik kg,
confirm nak makan kat sini,
sapa yg p Penang,
singgah la makan,
orang area sana yg xtry lagi,
sila la cuba,
confirm puas hati :)

pinggan besar RM 4.50,
kalau xmau makan char koey teow boleh makan nasi lemak,
sedap jugakkk,
sampai menjilat sudu!

kalau nasi kandar,
aku makan nasi kandar pelita tapi dkt Kulim punya jek,
nasi kandar lain,aku kurang lalu :)

kalau area Batu Pahat,
nak makan bubur ayam,
roti nan cheese yg delicious,
cari lah,
Nikmat Tandoori,
xkan menyesal punya,
lagi sedap dr bubur mcd!


ini cheese nan dia,
aku curi dari belog ini

ini Sateynya,
Sate warisan wak kasdu namanya.

kat kedai makan nie,
ada satey jugak dan otak-otak,
aku kalau pergi,
confirm order,
bubur ayam+cheese nan+kari kambing+satey ayam+air laici :)

Sekarang,
melangkah ke Kulaijaya pulak,
kalau ke Bandar Putra,
singgah la ke Mamu Aroma,

char koey teow yg menyegat,
susah tau nk jumpa Char koey teow yg sedap kat Johor nie.
tapi,
yg paling aku suka makan mee goreng basah,
perghhh,
mmg terbaek!

kat Mamu Aroma nie,
memang semua selera utara ya,
jangan cuba-cuba order mee bandung ka,
memang xdak :)

nie port lepak aku,
sebab tokey Mamu Aroma nie,
ayah BFF aku,
so makan percuma la aku.keh2.
sayangnya aku xsnap gambar kedai.

back to kg halaman,
iaitu Kulim,
nak cari western terbaek,
aku pilih Restoran Super N8,
satu dekat Air Merah,satu dekat Lunas,

nampak sampan?
ini trademark restoran 

chicken chop dia gua suka!
harga RM 9.90,
tapi puas makan,
sampai tersandar kekenyangan.

Apa-apa pun,
makanan mak masak tetap di hati,
kalau nk cita tempat yg aku suka makan,
memang banyak,
jenuh nak cerita.

Kesimpulannya,
xsabar nak balik kg,
boleh makan puas-puas,
tekak selara utara,
duduk selatan,
itu la masalahnya.












0 comments: